1. Pravidelné čištění
Veškerá nečistota, třeba i zrnko písku, může způsobovat zadrhávání v místech, které jsou namáhány pohybem. To může zapříčinit nevratné poškození materiálu. Důležité je tedy o všechny části koloběžky pečovat. Jednoduše je umyjeme mokrým hadrem. Provádíme i vizuální kontrolu, zda jsou všechny součásti v pořádku.
2. Kontrola koleček a ložisek
Kolečka včetně ložisek očistíme suchým hadrem. Vizuálně zkontrolujeme, zda jsou ložiska i kolečka v pořádku. Poté promažeme vazelínou nebo olejem.
Pokud by byla ložiska poškozená, musela by se vyměnit. To stejné platí u koleček, neměla by být nadmíru povrchově opotřebená. Nafukovací kola pravidelně dohušťujeme.
3. Kontrola brzd
Brzdy a lanka omyjeme vlhčeným hadříkem.
Vizuálně kontrolujeme, zda nejsou někde nějaké součásti poškozené.
Manuálně kontrolujeme, zda funguje osička s pérem, díky níž se vrací brzda po uvolnění na původní pozici.
Pokud se lanka brzdy třepí, je potřeba je začistit, abyste se na nich nepoškrábali.
Brzdové špalíky očistíme a naolejujeme.
4. Kontrola skládacího mechanismu
Skládací mechanismus očistíme suchým hadrem, nesmí tam zůstat žádné nečistoty, v opačném případě se nevratně poškozuje tato součást koloběžky. Pohyblivá místa a místa tření naolejujeme.
Kontrolujeme funkčnost rychloupínacího šroubu. Pokud šroub špatně dopíná, má vůli, doporučuje se šroub demontovat a očima prozkoumat, zda není nějak poškozen.
5. Kontrola hlavového složení řídítek
Otáčíme řídítky koloběžky a dáváme pozor, jestli se nějak nezadrhávají v hlavovém kloubu.
Pokud bychom drhnutí cítili, hlavové složení povolíme, abychom vytáhli řídítka.
Vše očistíme suchým hadrem.
Pokud naopak cítíme, že má řídící tyč vůli, zkuste hlavové složení dotáhnout. Vizuálně kontrolujeme ložisko hlavového složení. Jestli vypadá v pořádku, naolejujeme jej, a také závit řídící tyče, zamontujeme.